Ostoehdot

Osto ja toimitusehdot

1. Yleistä
2. Tilaaminen
3. Toimitus ja rahti
4. Toimituksen viivästyminen
5. Hinnasto
6. Maksutavat
7. Tilauksen peruminen
8. Takuut
9. Kuljetusvauriot
10. Peruuttamisoikeus/Palutusoikeus
11. Avokauppa
12. Reklamaatio
13. Vaihto-oikeus
14. Omistusoikeus
15. Riitauttaminen
16. Tekijänoikeus
17. Muutokset osto-ja myyntiehdoissa
18. Henkilötiedot

1. Yleistä

1.1 Nämä ehdot koskevat Caravanmarketin tuotteita jos mistään muusta ei ole kirjallisesti sovittu asiakkaan ja Caravanmarketin välillä.

1.2 Carvanmarketin myynti kuluttajille noudattaa suositeltavia lainsäädännöllisiäohjeita.
Lisää tietoa etä-, kotimyynti- ja kuluttajalaista löytyy tästä.https://www.kkv.fi/
2. Tilaaminen verkkokaupasta

2.1 Tilaajan on oltava vähintään 18 vuotta.

2.2 Vastaanotettuamme tilauksesi vahvistamme tilauksen ja lähetämme siitä automaattisen tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistuksen saatuasi lue se tarkasti läpi ja tarkista, että tilausvahvistus on yhtäläinen tilauksesi kanssa.
Kaikki tilaustasi koskevat ilmoitukset lähetetään sähköpostitse ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, joten sinun oletetaan seuraavan sähköpostiasi kun olet tilannut Caravanmarketiltä.

2.3 Caravanmarket ei vastaa mahdollisista viivästyksistä.
Pidätämme myös oikeuden tilauksen peruuttamiseen mikäli tuote on loppunut tavarantoimittajiltamme sekä hinnanmuutoksiin ilman ennakkoilmoitusta. Lisäksi pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen muista erityisistä syistä.

2.4 Mikäli Caravanmarket.fi:n ilmoituksissa tai muissa sivuissa /koskee myös verkkokauppaa on tapahtunut huomattava kirjoitus-tai painovirhe joka on yli 15% normaalista myyntihinnasta voi Caravanmarket.fi yksipuolisesti muuttaa, poistaa tai hylätä tilauksen. Tämä pätee myös vaikka asiakas on saanut tilausvahvistuksen tai vastaavan.

3. Toimitus ja rahti

3.1 Jos tilatut tuotteet löytyvät varastostamme lähetämme ne välittömästi kun tilaus on vastaanotettu.

Toimitusaika on on yleisesti 2-7 arkipäivää.

Toimitusaika tilaustuotteille joita ei löydy varastostamme on noin 8-10 arkipäivää. (mikäli tilaus lähetetään perjantaina kello 17 jälkeen siirtyyy tilauksen käsitteleminen automaattisesti maanantaille)

Tiettyjen tuotteiden toimitusaika joita ei ole Caravanmarketin varastossa ja jotka Caravanmarket tilaa suoraan tavarantoimittajilta on 2-3 viikkoa.

(Caravanmarket ei vastaa tavarantoimittajien viivästyksistä ja tuotteiden loppuunmyynnistä. Asiakkaana sinun on oltava tietoinen että ostaessasi tuotteita toimitusajat voivat olla pitempiä kuin 8-10 arkipäivää mikäli tuote tai tuotteet eivät löydy varastostamme tai jos niiden toimitus tavarantoimittajiltamme on viivästynyt).

Jos tilauksellasi on tuotteita joita Caravanmarket tilaa tavarantoimittajilta (ns tilaustuotteita) lähetämme tilauksesi vasta kun tilauksesi kaikki tuotteet ovat saapuneet.

Enemmän tietoa miksi tilauksen tomitusaika on 8-10 päivää löytyy tästä.

Huomioithan, että laajasta valinkoimastamme johtuen meillä ei ole mahdollisuutta pitää kaikkia tuotteita varastossamme joten useasti tilaamme tuotteet tavarantoimittajiltamme vasta tilauksen saapuessa.

Huomioithan kuitenkin, että meillä on iso myymälä sekä varastotilaa joten voitte aina kysyä meiltä tuotteen saatavuutta.
Meille voi aina lähettää kyselyn tuotteen saatavuudesta jolloin voimme myös antaa tarkemman toimitusajan.
Yhteystietomme löytyvät asiakaspalvelun alta.

3.2 Lähetämme kaikki toimitukset Schenkerin tai Postnordin kautta. Pyydämme sinua ilmoittamaan matkapuhelinnumerosi niin saat ilmoituksen tekstiviestinä kun tilauksesi on tullut perille/noudatettavissa.

Tilauksenkulkua voi seurata osoitteesta ”noreplay@unifaunonline.se” saatavan linkin kautta.
Postnordin tilauksia voi seurata heidän sovelluksensa kautta.
Huomioithan, jos tilausta ei ole lähetetty niin sitä ei voi seurata.

Kun olemme tilanneet rahdin tilaukselle saa asiakas automaattisen ilmoituksen sähköpostitse.
Asiakkaana sinun täytyy olla tietoinen että tämä ei ole toimitusvahvistus vaan kuittaus siitä että rahtikirjasi on tulostettu. Caravanmarket/Schenker/Postnord eivät tarkista rahtikirjasta muodostuvaa automaattista sähköpostia.
Sähköpostiviesti on vain ilmoitus sinulle että rahti on tilattu/tulostettu. Jos olet antanut matkapuhelinnumerosi tilauksesi yhteydessä, saat automaattisen ilmoituksen tekstiviestinä kun tilauksesi on saapunut noudettavaksi lähimmästä toimituspisteestä.
Kotiintoimituksissa Schenker/Postnord ottavat yhteyttä sinuun ja sopivat toimituksen vastaanotosta.
Enemmän tietoa kotiinkuljetuksesta löytyy kohdassa 3.2.1

3.2.1 Toimituspiste/kotiinkuljetus
Pienet toimitukset lähetetään aina lähimpään posti/palvelupisteeseen tai postiautomaatille.
Raskaat ja tilaa vievät toimitukset esimerkiksi markiisit, vesikanisterit (useat niistä) teltat, tuolit jne lähetämme kotiinkuljetuksella.
Tilaus toimitetaan päiväsaikaan ja mikäli sinulla ei ole mahdollista vastaanottaa tilaustasi päiväsaikaan, ota yhteyttä Schenkerin/Postnordin asiakaspalveluun.
Voit kysyä onko heidän mahdollista toimittaa tilaus työpaikallesi tai jättää toimitus oven ulkopuolelle tai mahdollisesti takapihalle jne
Lisää tietoja saat kun otat yhteyttä kuljetusyhtiöön.
(Sinun asiakkaana täytyy olla tietoinen että jos tilauksesi on suurempi tai tilaa vievä niin tilauksesi lähetetään kotiinkuljetuksena, jolloin sinun velvollisuutesi on vastaanottaa tilaus kun kuljetusyhtiö ottaa sinuun yhteyttä. Sovi aina kuljetusyhtiön kanssa vastaanotosta)
3.3 Rahtimaksut ovat riippuen tilauksen suuruudesta. Voit aina tarkistaa rahtikustannuksen ostokorista.

3.4 Mikäli asiakas ei nouda tilattua lähetystä veloitamme edestakaisen rahtikustannuksen asiakkaalta sekä myös käsittelykustannuksen joka on 69 Eur. Tämä koskee toimituksia jotka olemme lähettäneet Postin noutopisteeseen tai positautomaatteihin.

3.5 Noutamaton tilaus
Mikäli asiakas ei ole noutanut tilaustaan 5 työpäivän kuluessa, sen jälkeen kun hän on vastaanottanut ensimmäisen ilmoituksen kuljetusliikkeeltä (asiakas vastaa että on ilmoittanut oikean matkapuhelinnumeron) veloitamme käsittelymaksun joka on 69 Euroa.
Jos lähetystä ei noudeta 15 päivän jälkeen ensimmäisestä ilmoituksesta, toimitus lähetetään takaisin Caravanmarketille. Siinä tapauksessa Caravanmarket tulee veloittamaan palautuksesta rahtikustannuksen ja käsitelykustannuksen joka on 69 Eur.
Jos asiakas toivoo uutta lähetystä tulemme veloittamaan uuden rahtimaksun.
Caravanmarket veloittaa tämän kustannuksen asiakkaalta.
3.6 Tilausehdot koskien A-mitta telttoja ja niihin liittyviin varustuksiin/varaosiin/tarvikkeisiin.
Mikäli tilaus perutaan pidättää Caravanmarket oikeuden veloittaa asiakasta ylimääräisestä käsittelymaksusta. Käsittelymaksun suuruus riippuu tilauksen käsittelypisteestä. Mikäli tilaus ei ole lähtenyt varastostamme emme veloita ylimääräistä käsittelymaksua.
Emme myöskään veloita ylimääräistä käsittelymaksua mikäli pystymme perumaan tilauksen tavarantoimittajiltamme.
Mikäli tilaus on lähtenyt tavarantoimittajan varastosta Caravanmarket veloittaa 69 euron käsittelymaksun.
Mikäli tilaus on jo menossa asiakkaalle peruutuksen tapahtuessa ja mikäli asiakas ei ole noutanut tilaustaan 5 arkipäivän kuluessa sen jälkeen kun on vastaanottanut ensimmäisen ilmoituksen kuljetusliikkeeltä (asiakas vastaa että on ilmoittanut oikean matkapuhelinnumeron) veloitamme 69 Euron käsittelymaksun.




4.Toimituksen viivästyminen
Asiakas voi kirjallisesti ilmoittaa Caravanmarketille mikäli hän haluaa peruuttaa sopimuksen johtuen toimituksen viivästymisestä joka johtuu Caravanmarketistä tai muusta heistä johtuvistä olosuhteista mikäli viivästyminen on kestänyt enemmän kuin 45 päivää. Caravanmarket on siinä tapauksessa velvoitettu maksamaan takaisin ennakkomaksu 20 arkipäivän kuluessa.
5.Hinnasto
5.1 Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.

6.Maksutavat
6.1 Tuemme korttimaksua Klarna:n kautta jossa on mahdollisuus osamaksuun.
6.1.1Laskutus: Tarjoamme yhteistyössä Klarna:n kautta yksityishenkilöille sekä yrityksille 14 päivän maksuehdon.
Lasku lähetetään erikseen ja voit helposti maksaa pankki tai postitilille. Toimitus joka laskutetaan tapahtuu ainoastaan yksityishenkilön ja yrityksen rekisteröityyn osoitteeseen.
Luottoraja määritellään ennenkuin ostosopimus päätetään.
Teemme luottokyselyn näissä tapauksissa.
Lue enemmän Klarna:n sivulta. https://www.klarna.com/fi/

6.1.2 Pankki ja luottokorttimaksut
Hyväksymme VISA ja Mastercard kortit. Täytä korttinumerosi, kortin voimassaoloaika sekä CVV2/CVC koodi. Maksu otetaan automaatttisesti tililtäsi kun hyväksyt maksusiirron. Kaikki maksusiirrot tapahtuvat SSL:n kautta (Secure Sockets Layer) ja ovat salattu, toisin sanoen erittäin varmaa. Me hyväksymme kaikki tavalliset suomalaiset maksukortit (emme Maestroa sekä VISA Electron kortteja)
Jos sinulla on ongelmia maksun kanssa, ota yhteyttä Asiakaspalveluun.
Koska tarjoamme 14 päivän maksuehtoa Klarnasta olemme päättäneet että emme myy postiennakolla. Mikäli haluatte lisätietoja voitte ottaa yhteyttä meihin.



6.1.3 Osamaksu
Tarjoamme yhteistyössä Klarnan kanssa mahdollisuuden osamaksuun 3,6,12 tai 36 kuukauden ajan. Yksinkertaista ja kätevää.
Teet hakemuksesi osamaksusta ostoskoriin tehtyäsi tilauksesi. Saat heti tiedon mikäli hakemuksesi on hyväksytty ja me voimme käsitellä tilauksesi välittömästi.
Jos hakemustasi ei hyväksytä voit valita toisen maksuehdon. Osamaksu on avoinna ainostaan yksityisasiakkaille ja tilaus toimitetaan ainoastaan osoitteeseen jossa tilaaja on kirjoilla.

7.Tilauksen peruminen
7.1 Voit peruuttaa tilauksen jota ei ole pakattu/tilattu tai lähetetty koska tahansa.
(Tietoa mikäli haluat vaihtaa tai kadut tilaustasi)
Katso tästä!
(Lisää tietoa miten voit vaihtaa tai peruuttaa tilauksesi. Katso tästä!)
8.Takuut
8.1 Sovellamme 1 vuoden takuuta materiaali- ja tehdasvirheille.
9. Kuljetusvauriot
9.1 Jos huomaat että noutamasi paketti on vaurioitunut ilmoita tästä välittömästi Postnordiin/Schenkeriin ennenkuin avaat paketin
10. Peruuttamisoikeus/Palautusoikeus
10.1 Kun sinä asiakkaana ostat puhelimitse tai meidän verkkosivuilta Caravanmarket.fi on sinulla aina 14 päivän peruuttamisoikeus etä-ja kotimyyntilain mukaan. Tämä tarkoittaa että sinulla asiakkaana on aina oikeus peruttaa tilauksesi ilmoittamalla tästä 14 päivän kuluessa, siitä päivästä jolloin olet vastaanottanut tilauksesi Caravanmarketilta. Tätä kutsutaan palautusoikeudeksi.
Sinä asiakkaana vastaat toimitus-ja palautusrahdista mikäli peruutat tilauksesi.
Lähetä tässä tapauksessa tuote alkuperäisessä kunnossa, hyvin paketoituna alkuperäispakkauksessa.
10.2 Peruuttamisoikeutta ei sovelleta tuotteisiin, jotka on valmistettu asiakkaan ohjeiden mukaan, mittatilaustyönä tai on muuten saanut vahvan persoonallisen leiman.
Mikäli tuote ei kuulu peruuttamisoikeuden pariin saat asiakkaana tiedon tästä tilausta tehdessäsi.
Lainsäädännöllisen 14 päivän peruuttamisoikeuden lisäksi Caravanmarket tarjoaa 30 päivän avoimen kaupan määrätyille tuotteille. Katso kohta 11.

10.3 Jos sinä asiakkaana haluat peruuttaa tilauksesi ennenkuin palautusoikeus on ohi tulee sinun rekisteröidä tämä Caravanmarketille. Sinun täytyy tässä tapauksessa lähettää Caravanmarketille ilmoitus että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi.
Sinun täytyy ilmoittaa nimesi, osoitteesi ja muut tilausta koskevat tiedot kuten esimerkiksi tilausnumeron, laskunnumeron, artikkelinumeron sekä artikkelin nimen.
Sinun täytyy myös käyttää peruutuslomaketta jonka olet saanut tilauksen yhteydessä.
Voit myös ladata lomakkeen tästä.
Sinulla asiakkaana on aina oikeus palauttaa tilauksesi myymäläämme.

10.4 Sinä asiakkaana vastaat aina palauttamasi toimituksen rahdista, sekä että palautettu tuote on ehjä, kokoamaton, käyttämätön, hyvin pakattu sekä alkuperäisessä pakkauksessa.
Tuote on lähetettävä 14 päivän sisällä siitä päivästä jolloin olet ilmoittanut peruuttamisesta Caravanmarketille.
Kun olet ilmoittanut päätöksestäsi peruuttaa tilauksesi Caravanmarketin asiakaspalveluun he lähettävät sinulle rahtikirjan.
Tulosta rahtikirja ja sijoita se näkyvästi paketin ulkopuolelle.
Caravanmarket vastaa rahtikuluista toimituksen saapumiseen saakka.
Kun palautus on vastaanotettu vähennämme rahtikustannuksen palautettavan tuotteen arvosta.
Mikäli palautat tuotteita ilman että olet käyttänyt Caravanmarketin rahtikirjaa täytyy palautus lähettää suoraan Caravanmarketin osoitteeseen.
Jos lähetät palautuksen käyttämällä toimipisteitä Caravanmarket ei kykene lunastamaan palautusta ja palautettu tuote lähetetään takaisin sinulle.
Tämä voi aiheuttaa ylimääräisiä kuluja joita Caravanmarket ei korvaa.
HUOMIO! Caravanmarketilla on oikeus vähentää kustannukset mahdollisesta tuotteeen arvonlaskusta mikäli tuotteen arvo on huomattavasti laskenut johtuen tuotteen käsittelystä. Tämä koskee myös alkuperäispakkausta

10.5 Mikäli asiakas on palauttanut tuotteen joka on ostettu Caravanmarketilta maksaa Caravanmarket takaisin sen summan jonka asiakas on maksanut tuotteesta.
Poikkeus yllämainittuun koskee mikäli palautuksen yhteydessä on tullut lisäkuluja johtuen muista palautusvaihtoehdoista kuin se mitä Caravanmarket tarjoaa.
Palautettavasta summasta on Caravanmarketilla oikeus vähentää arvonlaskua vastaava summa verrattuna tuotteen alkuperäiseen arvoon mikäli arvonlasku johtuu siitä miten sinä asiakkaana olet käsitellyt tuotetta ja käyttänyt sitä enemmän kuin mitä olisi tarvinnut saadaksesi tietää tuotteen ominaisuutta ja toimivuutta.
10.6 Caravanmarket maksaa takaisin maksetun summan niin pian kuin on mahdollista, viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä kun Caravanmarket vastaanotti tiedon peruutuksesta.
Caravanmarket voi kuitenkin odottaa takaisinmaksun kanssa kunnes tuote on palautettu ja että asiakas voi todistaa että tuote on palautettu.
Takaisinmaksu tapahtuu samalla tavalla kuin miten sinä asiakkaana olet valinnut maksutavaksi maksaessasi alkuperäisen tilauksen, mikäli muusta takaisinmaksutavasta ei ole sovittu tai että takaisinmaksulle ei ole muita esteitä.
10.7 Tiedot tuotteen palautuksesta Caravanmarketille löytyvät täältä ja interneti sivulta www.caravanmarket.fi/palautus ja reklamaatio
11. Avoin kauppa
11.1 Lainmukaisen peruuttamisoikeuden/palautusoikeuden lisäksi (Kohta 10) tarjoaa Caravanmarket 30 päivän avointa kauppaa varastotuotteille toimituksen jälkeen.
Varastotuote on vakiotuote jota Caravanmarketilla on varastossaan (varastotuote).
Sinun asiakkaana on näytettävä kuitti suorituksesta ja palauttaa tuote 30 päivän sisällä.
Tuotteen on oltava ehjä ja alkuperäispakkauksessa. Tuote ei myöskään saa olla käytetty tai koottu.
11.2 Avoin kauppa ei koske tilaustuotteita, metritavaraa, käyttötuotteita kuten kemikaaleja purkeissa, pulloissa jne ja ei myöskään maksaessasi arvosekillä, alennuskupongilla tai lahjakortilla mikäli muusta ei ole sovittu ostotilanteessa ja siinä tapauksessa täytyy kuitissa lukea että avoinkauppa koskee ostosta.
11.3 Sinä asiakkaana vastaat palautettavan tuotteen rahdista avoimessa kaupassa.
Tuote palautetaan pakattuna alkuperäisessä pakkauksessa.
11.4 Kun Caravanmarket on vastaanottanut palautetun varastotuotteen ja tarkistanut että tuote on alkuperäisessä kunnossa maksaa Carvanmarket takaisin asiakkaan maksaman summan viimeistään 30 päivän sisällä siitä päivästä kun Caravanmarket on vastaanottanut varastotuotteen.
Varastotuotteiden palautuksissa emme maksa takaisin palautuksen rahtikustannusta.
Carvanmarket pidättää oikeuden kieltäytyä varastotuotteen palautuksen vastaanottamisesta mikäli tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa.
Caravanmarket voi näissä tapauksissa palauttaa tuotteen takaisin asiakkaalle asiakkaan kustannuksella.
11.5 Tiedot tuotteen palautuksesta Caravanmarketille löytyvät täältä ja nettisivuilta
https://www.caravanmarket.fi/palautus ja reklamaatio
12. Reklamaatio
12.1 Sinulla asiakkaana on aina 3 vuoden reklamaatio-oikeus tuotteille jotka ovat ostettu Caravanmarketilta.
12.2 Reklamaatio-oikeus korvaa tuotteet jotka ovat viallisia kuluttajalain mukaan.
Reklamaatio koskien viallisia tuotteita täytyy tehdä niin pian kuin mahdollista sen jälkeen kun asiakas on todennut tuotteen vialliseksi ottamalla yhteys Caravanmarketin verkkosivuilla.
Reklamaatio täytyy tehdä kohtuullisen ajan kuluessa sen jälkeen kun sinä asiakkaana olet huomannut vian tai sinun oletetaan huomanneen sen.
12.3 Mikäli sinä asiakkaana haluat reklamoida tuotteen on sinun kohtuullisen ajan kuluessa rekisteröidä tämä Caravanmarketille.
Tämä tarkoittaa että sinä asiakkaana lähetät ilmoituksen Caravanmarketille missä kerrot että haluat käyttää reklamaatio-oikeuttasi.
Sinun täytyy ilmoittaa nimesi, osoitteesi ja muut tilausta koskevat tiedot kuten esim. Tilausnumeron, laskunnumeron, artikkelinumeron ja artikkelin nimen.
Sinun asiakkaana täytyy myös ilmoittaa yksityiskohtaisesti mikä tuotteessa on vialla.
Voit joutua todistamaan vian ottamalla tuotteesta valokuvan ja lähettämään sen Caravanmarketille.
Carvanmarket pidättää oikeuden kieltäytyä reklamaatiosta mikäli asiakas ei ole saanut Carvanmarketilta hyväksyntää/vahvistusta reklamaatioonsa.
Caravanmarket voi siinä tapauksessa palauttaa reklamoidun tuotteen sinulle jolloin sinä asiakkaana vastaat palautetun tuotteen kustannuksista.
Sinun asiakkaana täytyy myös täyttää reklamaatiolomake joka löytyy Caravanmarketin kotisivuilta. Lomake on ladattavissa verkkosivuiltamme.
Sinä asiakkaana voit aina reklamoida tuotteen myymäläämme.
12.4 Kuljetusvauriot reklamoidaan samalla tavalla kuin muut reklamaation lukuunottamatta ilmoituksia jotka täytyy ilmoittaa 7 päivän kuluessa siitä kun olet vastaanottanut tilauksen.
Kun tilaus on lähtenyt Caravanmarketista vastuu tilauksesta siirtyy kuljetusyhtiölle.
Caravanmarketilla ei ole minkäänlaista vastuuta vaurioista jotka voivat tapahtua kuljetuksen yhteydessä, sama pätee mikäli sinä asiakkaana olet itse noutanut ja kuljettanut tuotteen kotiisi tai muuhun osoitteeseen.
12.5 Kun reklamoitu tuote on palautunut ja reklamaatio on hyväksytty Caravanmarket korvaa sinulle kuluttajalain mukaan.
Caravanmarket pyrkii suorittamaan korvauksen 30 päivän kuluessa siita kun Carvanmarket on vastaanottanut reklamaation, muttä tähän voi mennä kauemmin riippuen siitä mistä tuotteesta on kysymys.
Caravanmarket pidättää oikeuden kieltäytyä reklamaatiosta mikäli tuote ei ole viallinen kuluttajalain mukaan.
Reklamaatioissa Caravanmarket noudattaa Valituslautakunnan ohjeita.
Lisää tietoa löytyy Kuluttajaviraston sivulta: https://www.kkv.fi/
Caravanmarket tulee korvaamaan seuraavasti:
- Yritämme korjata virheen/vian
- Vaihdamme viallisen tuotteen uuteen tai annamme teille lahjakortin joka vastaa tuotteen kustannuksen
12.6 Caravanmarket vastaa hyväksytyn reklamaation palautuskustannuksista siinä tapauksessa että tämä on sovittu asiakkaan ja Caravanmarketin väillä.
13. Vaihto-oikeus
13.1 Mikäli sinä asiakkaana haluat vaihtaa ostamasi tuotteen joka on ostettu Caravanmarketista täytyy sinun asiakkaana kääntyä myymälämme puoleen.
Sinä asiakkaana et voi vaihtaa tuotteita Caravanmarketin verkkosivuilla.
Siinä tapauksessa sinun asiakkaana on tehtävä uusi tilaus ja palauttaa alkuperäinen tilaus.

14. Omistusoikeus
14.1 Tuote on Caravanmarketin omaisuutta kunnes se on kokonaan maksettu.
14.2 Sinun asiakkaana velvoitetaan hoitamaan tuotetta huolella. Caravanmarket ei hyväksy minkäänlaisia muutoksia tuotteeseen ilman Caravanmarketin hyväksyntää.
Sinä asiakkaana et saa luovuttaa etkä siirtää käyttöoikeutta tuotteille jotka kuuluvat omistusoikeuden piiriin.
15. Riitauttaminen
15.1 Riitautustilanteessa jossa vastapuoli on yksityishenkilö/kuluttaja sovellamme Kuluttajariitalautakunnan suosituksia.
16. Tekijänoikeus
16.1 Kaikki nämä sivut ovat Caravanmarketin omaisuutta, jonka omistaja on Henrikssons Husvagnar AB (org.no 556352-7968). Tietoja suojaavat esim. tekijänoikeuslaki, markkinointi-ja tuotenimi. Tämä tarkoittaa että tuotenimet, yrityksen nimi, tuotenimet sekä informaatio tuotteista esim tuotteiden paino, kuvat ja grafiikka, suunnittelu, layout ja muun sisällön kopiointi ja käyttäminen ilman nimenomaista (kirjallista) hyväksyntää Henriksson Husvagnar AB:ltä on ehdottomasti kielletty.
17. Muutokset osto-ja myyntiehdoissa
17.1 Caravanmarket pidättää itsellään oikeuden muuttaa nykyisiä myyntiehtoja.
18 Henkilötiedot
Henkilötiedoista vastaava on vastuussa henkilötietojen käsittelystä. Tässä tapauksessa
Henrikssons Husvagnar AB
Sparrsätra Lådö 10
745 95 Enköping
Sverige
Sähköposti:info@caravanmarket.fi
Puhelin: 034- 399 170
Yleistä:
Uusi, EU-asetuksen myötä säädetty kansallinen tietosuojalaki tuli voimaan 1.1.2019. Asetuksen suoma liikkumavara kansallisille säädöksille on rajoitettu, joten EU-asetusta ja kansallista lakia on luettava ja sovellettava rinnakkain EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen kanssa.
EU:n yleinen tietosuoja-asetus tuli sovellettavaksi 25.5.2018 alkaen ”The General Data Protection Regulation (GDPR). Asetus toimii koko EU:ssä. Se koskee kaikkia yrityksiä jotka myyvät ja käsittelevät henkilötietoja kaikista Euroopan kansalaisista sekä yrityksiä muissa maanosissa.
Se antaa EU ja ETA:n kansalaisille suuremman mahdollisuuden valvoa henkilötietojaan koko Euroopassa.
Mitä tietoja Caravanmarket tulee keräämään sinusta?
Jotta voimme täyttää pyyntösi sinulta joka käyt ja tilaat tuotteita Caravanmarketilta tarvitsemme sinulta seuraavat tiedot:
- Nimesi
- Henkilötunnuksesi/organisaationumeron
- Sähköpostiosoitteesi
- Osoitteesi
- Toimitusosoitteesi
- Puhelinnumerosi
- Kontaktitiedot
Me rekisteröimme tietosi kun ostat tai tilaat tuotteita. Keräämme myös tiedot sinusta mikäli haluat että otamme sinuun yhteyttä esim tarjouksista. Jos olet rekisteröinnyt että haluat saada ilmoituksia tarjouksista tai uusista tuotteista tulemme säästämään myös sähköpostiosoitteesi. Sinä asiakkaana voit aina perua rekisteröinnin. Sen teet helpoimmin käyttämällä sähköpostiosoitetta info@caravanmarket.fi
Carvanmarket käyttää tietojasi:
- Käsittelee tilauksesi
- Käsitellä asiakasprofiilia
- Käsitellä suorituksia/maksuja
- Lähettää tuotteita
- Lähettää informaatiota
Kaikki henkilötiedot ovat suojatut yritysjärjestelmässämme jonne ainoastaan valtuutetut henkilöt saavat pääsyn.
Emme myöskään koskaan luovuta tai myy henkilötietoja kolmannelle osapuolelle.
Käytämme henkilötietojasi ainoastaan liiketoiminnallisiin tarkoituksiin.
Tarvittaessa tulemme luovuttamaan tietosi meidän tavarantoimittajille (kuljetusliike tai suorakuljetus tavarantoimittajalta sinulle)
Oikeutesi:
Sinulla Caravanmarketin asiakkaana on aina oikeus saada tietää mitä tietoja olemme sinusta säästäneet. Sinulla on oikeus koska tahansa pyytää korjausta tai että poistamme tietoja jotka ovat mielestäsi vääriä. Tämän teet helpoimmin lähettämälla meille sähköpostiviestin osoitteeseen info@caravanmarket.fi.
Jos sinulla on kysyttävää tai haluat tehdä valituksen siitä miten henkilötietojasi on hoidettu voit tehdä sen samassa sähköpostiosoitteessa info@caravanmarket.fi.

Tietojen varastoini:
Tietosi säästetään 3 vuotta viimeisestä tilauksestasi. Jos sinä asiakkaana haluat että tietosi poistetaan ennen kuin 3 vuotta on kulunut voimme poistaa joitakin tietoja heti ja muut poistetaan kun meillä ei enää ole käyttöä tiedoille. Osan tiedoista joudumme säästämään 7 vuotta johtuen Ruotsin kirjanpitolaista.